1. Carboniu (C). U carbone hè l'elementu chimicu u più impurtante chì influenza a deformazione plastica à fretu di l'acciaiu. Più altu hè u cuntenutu di carbone, più alta hè a resistenza di l'acciaiu è più bassa hè a plasticità à fretu. Hè statu dimustratu chì per ogni aumentu di 0,1% di u cuntenutu di carbone, a resistenza à u snervamentu aumenta di circa 27,4 Mpa; a resistenza à a trazione aumenta di circa 58,8 Mpa; è l'allungamentu diminuisce di circa 4,3%. Cusì, u cuntenutu di carbone in l'acciaiu hà un grande impattu nantu à e prestazioni di deformazione plastica à fretu di l'acciaiu.
2. Manganese (Mn). U manganese reagisce cù l'ossidu di ferru in a fusione di l'acciaiu, principalmente per a disossidazione di l'acciaiu. U manganese reagisce cù u sulfuru di ferru in l'acciaiu, ciò chì pò riduce l'effettu dannosu di u zolfu nantu à l'acciaiu. U sulfuru di manganese furmatu pò migliurà e prestazioni di taglio di l'acciaiu. U manganese pò migliurà a resistenza à a trazione è a resistenza à u snervamentu di l'acciaiu, riduce a plasticità à fretu, chì hè sfavurevule à a deformazione plastica à fretu di l'acciaiu. Tuttavia, u manganese hà un effettu negativu nantu à a forza di deformazione. L'effettu hè solu circa 1/4 di carbone. Dunque, salvu esigenze speciali, u cuntenutu di manganese di l'acciaiu à u carbone ùn deve micca superà u 0,9%.
3. Siliciu (Si). U siliciu hè u residuu di disossidante durante a fusione di l'acciaiu. Quandu u cuntenutu di siliciu in l'acciaiu aumenta di 0,1%, a resistenza à a trazione aumenta di circa 13,7 MPa. Quandu u cuntenutu di siliciu supera u 0,17% è u cuntenutu di carbone hè altu, hà un grande impattu nantu à a riduzione di a plasticità à fretu di l'acciaiu. Aumentà currettamente u cuntenutu di siliciu in l'acciaiu hè beneficu per e proprietà meccaniche cumplete di l'acciaiu, in particulare u limite elasticu, pò ancu aumentà a resistenza erosiva di l'acciaiu. Tuttavia, quandu u cuntenutu di siliciu in l'acciaiu supera u 0,15%, l'inclusioni non metalliche si formanu rapidamente. Ancu s'è l'acciaiu à altu cuntenutu di siliciu hè ricottu, ùn si ammorbidisce micca è ùn riduce micca e proprietà di deformazione plastica à fretu di l'acciaiu. Dunque, in più di i requisiti di prestazione di alta resistenza di u pruduttu, u cuntenutu di siliciu deve esse riduttu u più pussibule.
4. Zolfu (S). U zolfu hè una impurità dannosa. U zolfu in l'acciaiu separarà e particelle cristalline di metallu l'una da l'altra è pruvucarà crepe. A presenza di zolfu provoca ancu fragilizazione à caldu è ruggine di l'acciaiu. Dunque, u cuntenutu di zolfu deve esse inferiore à 0,055%. L'acciaiu di alta qualità deve esse inferiore à 0,04%.
5. Fosforu (P). U fosforu hà un forte effettu di incrudimentu per travagliu è una seria segregazione in l'acciaiu, chì aumenta a fragilità à fretu di l'acciaiu è rende l'acciaiu vulnerabile à l'erosione acida. U fosforu in l'acciaiu deteriorarà ancu a capacità di deformazione plastica à fretu è pruvucarà a frattura di u pruduttu durante u trafilamentu. U cuntenutu di fosforu in l'acciaiu deve esse cuntrullatu sottu à 0,045%.
6. Altri elementi di lega. Altri elementi di lega in l'acciaio al carboniu, cum'è u Cromu, u Molibdenu è u Nichelu, esistenu cum'è impurità, chì anu assai menu impattu nantu à l'acciaio chè u carbone, è u cuntenutu hè ancu estremamente chjucu.
Data di publicazione: 13 di lugliu di u 2022